Leuk dat je een kijkje neemt bij onze vestiging! Als je bij ons binnenstapt tref je een recent gerestyled kantoor aan. En ons team van 24 collega’s. De wijze woorden van oprichter en vader Carlo Müller ‘echt zuinig zijn op je mensen en klanten’ zingt nog altijd door op kantoor. Dit doen we op vele manieren. Benieuwd hoe we dit aanpakken?
Na de start van ons kantoor in Amstelveen, zijn we al snel verhuisd naar Hoorn. Dé plek waar onze roots liggen. En de regio waar veel collega’s wonen. Broers Casper en Xander staan nu sinds circa 2008 aan het roer van het kantoor. Xander: “Ik ben trots dat we het bedrijf van onze vader zo kunnen voorzetten samen met ons mooie team!” Familie binnenhalen was niet het doel. Xander is namelijk ergens anders gestart en bracht later zijn opgedane ervaring mee naar Omnyacc. Casper kwam vanuit een hele andere tak van sport, namelijk personeel en verzekeringen, dat hij in 2007 integreerde met ons accountantskantoor. Een gouden zet! Klanten komen via deze tak binnen en waarderen enorm dat dit alles onder één dak te vinden is.
Twee vennoten, die ook nog eens familie zijn, levert een heel eigen dynamiek op. Open en eerlijk. Alles is bespreekbaar. Je stapt makkelijk bij ze binnen, want er zijn geen deuren op de werkplekken! Hier vind je zowel boven als beneden een open ruimte. Bang dat het te druk wordt hoef je geen moment te zijn. Er wordt gelachen, maar zeker ook serieus gewerkt. Soms thuis, want die flexibiliteit heb je. Voordeel van die open plek, je stapt makkelijk naar elkaar toe voor een vraag.
Het onderling delen van onze kennis doen we graag. Aan de bureaus of in één van de gezellige spreekruimtes die we hebben. Om ons verder sterk te maken voor onze klanten hebben we wekelijks overleg binnen de afdelingen en eens per kwartaal een overleg met het hele team. Zo weten we precies wat er speelt. Niet alleen op kantoor komen we samen, ook over de vestigingen heen delen we kennis en doen we kennis op in de Omnyacc Academy. Wat we vervolgens ook weer graag met onze klanten delen! ‘Pick our Brain’ was een eerder initiatief. De klant kreeg een menukaart met allerlei kennisonderdelen waaruit ze konden ‘bestellen’. Zo presenteren wij ze precies de benodigde kennis op een dienblad.
Alle specialismen zijn aanwezig onder één dak. Naast onze kernactiviteiten accountancy en fiscaliteit kunnen ondernemers voor nog veel meer zaken bij ons kantoor terecht. We noemen deze diensten graag even op, want we zijn er best trots op:
Het hele team in Hoorn is ambitieus om onze dienstverlening en hun kennis steeds verder te ontwikkelen. Heel gaaf! En dat stimuleren we graag door ze een passende opleiding aan te bieden. Als je jezelf verder wilt ontwikkelen of even vastloopt op het werk of thuis dan staat een externe coach klaar om je daarbij te helpen. Een cultuur waarbij er praktisch niet wordt overgewerkt en je veel vrijheid hebt. Zoals in de momenten van werken. Moet je tussendoor even weg? Geen probleem. Casper en Xander zitten daarnaast niet bovenop je werk. Sterker nog, je krijgt alle ruimte om je werk zelf vorm te geven. Dit alles wordt gewaardeerd. Plus het betaalt zich letterlijk uit, want ondanks deze investeringen is het resultaat er niet minder om. En daar belonen we onze collega’s graag voor. Dit jaar staat een weekendje Barcelona op het programma!
Een fris interieur en relaxte sfeer, vink. Wil je liever staand werken of je rug trainen met een balansbal. Hier kan het. Ook wordt de lunch vanuit kantoor verzorgd. Niet alleen vind je een tafel vol met lekkers, maar ook vol met collega’s. Regelmatig wordt er een eitje vers gebakken. Lekker! Om de hoek van het pand vind je een fijn park en alle winkels die je nodig hebt in de Huesmolen. Verschillende collega’s lopen graag een rondje en dat snappen we wel! Daarnaast ondernemen we regelmatig wat sportiefs of leuks met elkaar. Denk aan paddelen, een etentje en laatst met alle collega’s van Omnyacc een feest op het strand.
Collega’s en klanten komen uit de buurt. Wij doen dan ook graag iets terug voor onze regio. Zo zijn er verschillende organisaties welke belangeloos worden gesponsord met geld of door inzet van onze collega’s met kennis en kunde. Twee jaar lang zijn wij de initiator geweest van de Hoornse wensboom. Een plek waar iedereen een wens kon doen voor een ander. In twee jaar tijd hebben we al 17 wensen mogen vervullen met de hulp van andere ondernemers. Van een mooi aquarium in het Dijklander ziekenhuis, een complete verrassingsdag, een middag trouwjurk passen tot een diner voor het hele gezin. In de toekomst kijken we weer verder hoe we ons steentje kunnen bij dragen.